FAQ: Veelgestelde Vragen

Op deze pagina bundelen we de meest gestelde vragen en bijhorende antwoorden. Staat uw vraag hier niet bij? Geen probleem, stuur ons gerust een mailtje of neem contact met ons op via de LiveChat.

Hebben de Covid-19 maatregelen een impact op het verloop van mijn bestelling?

Qua verzendtijd hoeft u zich zeker geen zorgen te maken. Wij verzenden al onze pakketten via Bpost en deze komen tijdig aan. Er zijn geen vertragingen geregistreerd in het verzendproces. Bij het verpakken van uw bestelling passen wij de nodige beschermingsmaatregelen toe. U kan ervan uitgaan dat uw pakket met de nodige zorg wordt behandeld en dat de hygiëne voorschriften nauwkeurig worden toegepast.

Wat zijn de verzendkosten voor mijn online bestelling?

De standaard verzending in België komt neer op € 5, voor Nederland bedraagt dit € 9. Wij verzenden al onze pakketten via Bpost. Vanaf € 50 geniet u van gratis verzending. U kan uw bestelling verwachten binnen 3-4 werkdagen.

Ik woon in de buurt. Kan ik mijn bestelling komen ophalen?

Vanwege de corona afstandsmaatregelen hebben wij de voorkeur bestellingen te verzenden, maar indien het voor u beter past om de bestelling op te halen dan is dit mogelijk. Hou er rekening mee dat wij geen fysieke winkel hebben. Als u uw bestelling wenst op te halen, neem hiervoor contact met ons op en wij doen het nodige om het shoppen voor u zo comfortabel en veilig mogelijk te maken. Graag verzoeken we u dan wel via Payconic te betalen of op voorhand via overschrijving in plaats van contant geld.

Ik weet niet welk artikel ik moet nemen. Is het mogelijk advies te verkrijgen?

Absoluut. U kan altijd via de LiveChat functie contact opnemen met ons. Wij begeleiden u met plezier in het kiezen van het juiste product. Wij begrijpen dat website foto's niet altijd een even duidelijk beeld scheppen van bijvoorbeeld de productkleur of het formaat. Wij voorzien gepersonaliseerd advies gedurende heel uw aankoopproces. Ook nadat u uw product ontvangen heeft, mag u altijd contact opnemen voor informatie omtrent gebruik en hoe je de mooiste looks kan creëren. Via de LiveChat functie antwoorden wij binnen de 48 uur op uw vraag, al is dit meestal sneller.

Welke betalingsmethoden zijn er?

Wij accepteren online betaalmethoden zoals Bancontact (eventueel met de Payconic app), Belfius Pay Button, ING Homepay, KBC Betaalknop, iDEAL, Apple Pay en ook creditcard methoden zoals Visa en Mastercard. Het is niet mogelijk om achteraf te betalen. U hebt garantie op een veilige online betaling in alle discretie.

Ik weet niet aan de hoeveelste aankoop ik zit met mijn OVDD Make-up Spaarkaart, kan ik ergens mijn status checken?

De OVDD Make-up Spaarkaart wordt automatisch geactiveerd van zodra je een account aanmaakt bij OVDD Make-up. Wij houden dus het aantal bestellingen van iedere klant zorgvuldig bij. Bij uw tiende bestelling ontvangt u dan een persoonlijke korting van 10% en een cadeautje. Indien u niet weet aan hoeveel aankopen u zit en indien uw account geen bestellingsoverzicht kan weergeven, contacteer ons dan. Wij informeren u dan over uw totaal aantal bestellingen en wanneer u een volle spaarkaart heeft.

Ik wil mij inschrijven voor de nieuwsbrief, maar wil niet overstelpt worden met mails. Worden er regelmatig nieuwsbrieven verstuurd?

Onze nieuwsbriefservice is ongeveer 1x per week of 1x per 2 weken. Wij versturen niet te veel mails, omdat wij beseffen dat klanten vaak al mails ontvangen van andere bedrijven en dit na verloop van tijd te veel wordt. Indien wij een mailing versturen dan bevat deze telkens nuttige informatie zoals aankondigingen van promoties, nieuwe collecties en updates omtrent uw spaarkaart of bestelling. Wij respecteren de privacy reglementering en geven uw gegevens nooit door aan derden. Indien u toch vindt dat u te veel mails ontvangt, kan u zich altijd uitschrijven voor de nieuwsbriefservice. Of u mag ons laten weten welke onderwerpen u het meeste interesseren, dan houden wij rekening met uw voorkeuren. Contacteer ons via info@ovddmakeup.be.

Ik ben Belgische/Nederlandse maar woon niet in België of Nederland. Kan ik de artikelen laten leveren naar het buitenland?

Helaas is dit (nog) niet mogelijk. De verzendkosten lopen dan erg hoog op en zijn erg verschillend van land tot land, vandaar dat we ons momenteel als start-up nog beperken tot België en Nederland. We nodigen u graag uit onze website nauwlettend in de gaten te houden want bij eventuele uitbreiding naar de toekomst toe kan het zijn dat we ook naar het buitenland ook zullen leveren.

Het product dat ik graag wil bestellen is niet op voorraad. Wanneer is deze weer leverbaar? 

Ons productengamma is continu in verandering omdat de cosmeticawereld erg innoverend is. We hebben producten die standaard tot ons assortiment behoren, bestsellers die regelmatig aangevuld worden en we hebben ook producten die slechts tijdelijk te verkrijgen zijn. Als de stock van een uitverkocht product weer aangevuld is, delen wij dit meestal op onze sociale media. Als u graag persoonlijk op de hoogte wordt gebracht, dan kan u uw mailadres achterlaten op de productpagina en dan ontvangt u een mailtje van zodra het desbetreffende product weer beschikbaar is.

Ik wens graag een cadeauverpakking. Is dit mogelijk?

Voorlopig nog niet, maar wij gaan dit in de toekomst mogelijk maken!

Wat wordt er met mijn gegevens gedaan?

Klantengegevens worden bijgehouden in een Excel document voor onze eigen administratie. Voor ons is het belangrijk een overzicht te bewaren van deze gegevens in functie van de OVDD Spaarkaart alsook voor de klanttevredenheid. Wij hechten erg veel belang aan klantenservice en kunnen uw e-mailadres gebruiken om u updates te versturen omtrent uw bestelling of om u uit te nodigen tot het schrijven van een review om na te gaan of u tevreden bent over uw koopervaring. Wij verstrekken geen gegevens aan derden. Deze klantengegevens blijven strikt intern.

Kan ik een product reserveren?

Naargelang de vraag naar het desbetreffende product kunnen wij het eventueel reserveren. Indien het om een bestselling product gaat waar weinig voorraad van tot onze beschikking is, moeten wij u helaas teleurstellen. Reserveren is dus wel een optie, maar dan ook mits beperkte, afgesproken termijn.

Kan ik achteraf betalen?

Nee, dit is helaas niet mogelijk.

Ik heb een bepaald product elders goedkoper gezien. Kan ik diezelfde prijs hier verkrijgen?

Onze prijzen staan vast. Wij doen regelmatig acties en promoties waarbij u ten allen tijde kan genieten van prijsvoordeel. Indien het product dat u zoekt elders goedkoper is, kan u zelf een keuze maken waar u het product wenst te kopen. Bij ons kan u alleszins rekenen op een optimale service, snelle levertijd en interessante kortingen.

Ik wil een groot aantal stuks in één keer kopen. Kan ik extra korting krijgen?

Dat kan u zeker met ons bespreken. Contacteer ons via e-mail voor dit soort voorstellen: info@ovddmakeup.be .

Verkopen jullie jullie producten ook via andere kanalen?

Wij hebben een partnersamenwerking met Bol.com, daar verkopen wij ook een gedeelte van onze artikelen. Echter, is de prijs hier hoger van het product omdat Bol.com commissie vraagt. Verder staan wij ook op Vinted, 2dehands en Facebook Shopping/Marketplace. Het blijft het voordeligste om te shoppen via onze webshop, waar er een loyaliteitsprogramma van de Spaarkaart gekoppeld wordt én acties en promotiecodes kunnen toegepast worden.